Mint minden szakmában, az internetes marketingben is megvannak a szakmai fogások, amelyeket a szakemberek többéves izzasztó munkával tapasztalnak meg. Ezeket a fogásokat csak nagyon ritka esetben továbbítják és akkor is elég kevés magyarázattal, hogy a kezdők ne értsenek minden részletet. A webshop keresőoptimalizálás a kívülállók számára rejtélyes munkafolyamat, csak morzsányi részleteket értenek belőle és türelmük sincs végiggondolni.
Ezért a virtuális boltok tulajdonosai szívesen átadják ezt a munkát az online marketinges szolgáltatóknak. A webshop keresőoptimalizálás alapja a szövegírás és a linképítés. Habár a Google kereső algoritmusok egyre finomulnak és több száz apró részletre is kiterjed a figyelmük, a honlapon talált szöveg továbbra is a legfontosabb a robotok számára. Egy webshop esetében elég nehéz a termékleírást egyedi szöveggel ellátni, hiszen ugyanaz a típusú termék több forgalmazótól, gyártótól is megjelenhet.
Pedig a klónozott szövegekre a honlapon nagyon figyelni kell, nemcsak a helyi honlap minden oldalát ellenőrizik a robotok, hanem a létező összes honlapon keresgélni fogják a hasonló szövegeket. Egyezés esetében, a virtuális bolt büntetésre, de akár kizárásra is számíthat. A webshop keresőoptimalizálás kulcsszó kutatással kezdődik, ami azokat a kifejezéseket fogja kimutatni, amelyekre érdemes optimalizálni a boltot.
A leendő látogatók száma a kifejezésekre való keresési átlag függvénye, a helytelenül választott kulcsszavak már az elején kizárják a hatékony webshop keresőoptimalizálás lehetőségét. A kiválasztott kulcsszavakra kezdődik a cikkírás, amelyek a virtuális bolt és a blogokon egyaránt megjelennek. Minden cikk egyedi szöveg és a megfelelő kulcsszó sűrűséget tartalmazza, hogy a keresőrobotok ne tekintsék rosszindulatú reklámnak. A webshop keresőoptimalizálás során létrehozott szövegek a megfelelő ritmussal kerülnek az oldalakra, hogy a megjelenési sűrűség természetes gyarapodásnak számítson. Ez a munka türelmet és hozzáértést követel, a kapkodás gyakran katasztrófához vezet.