Ha valamit megtanulhatott bárki az elmúlt évtizedek alatt, akkor az egyértelműen az, hogy mennyire fontos feltétel a minőség megléte. A tömegtermelés elindulásával egy olyan új kor köszöntött be a fogyasztói társadalom formájában, amire addig nem volt példa. Az, hogy a teljes gazdasági rendszer erre lett felépítve, elég komoly kihívásokat jelent, hiszen a természeti javak nem megújuló részeit is elkezdte az emberiség kiaknázni, majd azokat átalakítva, abból mindenféle kütyüket gyártva, egyszerűen hulladék formájában szétszórja a világban. Ez a metódus pedig nem tarthat örökké.
Az egyik fő probléma ezen a területen, hogy a „vedd meg – dobd el” elv alapján bizonyos cégek hajlamosak már alapból selejtet készíteni. Ez érthető módon nem kedvező a vásárlók oldaláról nézve, ezért is kell valamilyen formában gátat szabni ennek a trendnek. A Denkstatt szerint a minőségirányítási rendszerek a vevői elégedettség növelésében is fontos szerepet játszhatnak. Az igények egyre magasabbak és az erőforrások fogyó mértéke miatt, megfontolt gyártási technológiák kialakítására van szükség. Ha egy adott termék csak néhány hónapot bír ki, az már nem elég.
Ha az ígéret az, hogy az adott árucikk garantáltan ellátja a feladatát és ezt hosszú időn át teszi, akkor ezt érdemes betartani és helyén kezelni. A piaci versengésben szintén előnyre tesz szert az, aki hozni tudja az elvártakat. Miként lehet elérni, hogy a minőség növekedjen? Ezt egy felügyeleti rendszer formájában be kell építeni a gyártási folyamatba. Ennek már megvan a kidolgozott formája, mindössze alkalmazásra vár. Amit pedig nyerni lehet ilyen formában, az a márkahűség.
A folyamatos fejlesztések révén olyan technológiák bevezetésére nyílik mód, amelyek környezetkímélőbb eljárásokat biztosítanak és piacképesebb termékeket alakítanak ki, kevesebb erőforrás és energia felhasználásával. Fokozható a versenyképesség, vevőközpontú szemléletmód alakul ki. A kommunikáció és PR marketing javul, hiszen a minőség egyértelműen felkelti a figyelmet és a fogyasztók egymás között reklámozzák a termékeket. Minden érv a fokozott minőségirányítási rendszerek mellett szól.